برنامه برای تعطیلات کودکان مبتلا به اتیسم

به نام خدا

با توجه به تعطیلات پیش آمده نگرانیهایی برای والدین بخصوص والدین کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم ایجاد شده است .

سوالی که بسیاری از والدین دارند این است که چگونه فرآیند آموزش و توانبخشی فرزندمان را در این تعطیلات دنبال نماییم تا شاهد پیشرفت او در آیتم های آموزشی باشیم در این مقاله سعی دارم به صورت خلاصه به این سوال پاسخ دهم.

نکته اول آنکه خواه و ناخواه این تعطیلات میتواند روند آموزش کودکان ما را کند نماید اما میتوانیم با تدابیری شاهد پیشرفت کودک خود در آیتم های آموزشی باشیم.

اولین قدم آن است که در این تعطیلات پدر و مادر ،فرآیند آموزش کودک خود را تقسیم نمایند به گونه ای که بخشی از آیتم های آموزشی را که حرکتی می باشد و نیازمند توان جسمانی است را به عنوان نمونه پدر انجام دهد و آیتم های شناختی و ذهنی را نیز مادر انجام دهد.

نکته دوم سعی کنید از طریق فضای مجازی با مربیان فرزندتان ،یا کار درمانگر یا گفتار درمانگر رابطه نزدیکی داشته باشید و اگر در فرایند آموزش و توانبخشی با مشکلی روبه رو شدید از مشاوره آنها استفاده نمایید .

نکته سوم آن است که در طول تعطیلات شاهد هستیم که برخی از والدین فرزند خود را به حال خود رها می کنند .به عنوان مثال کودک تا ساعت 10 در بستر خواب است و هیچ برنامه ای در طول روز برای او تدارک دیده نشده است این کار بسیار اشتباه است و کودکان مبتلا به اتیسم باید مطابق با برنامه ای که والدین تدارک دیده اند عمل کنند و بدانید بی برنامگی برای این کودکان سم است و لازم است که برنامه داشته باشند و کودک روز خود را مطابق با این برنامه سپری نماید .

نکته چهارم : لازم است که بر فرآیند تغذیه فرزند خود نظارت داشته باشید و از خوراکی هایی که باعث بیش فعالی و یا بیقراری کودک می شود خود داری نمایید زیرا این مساله باعث می شود که آموزش و توانبخشی کودک با مشکل روبه رو شود .

نکته پنجم :ورزش را در برنامه کودک خود قرار دهید تا کودک صبح از خواب بیدار شود و بعد از ورزش و صرف صبحانه فرآیند آموزش خود را شروع کند.

در آخر باید این گونه گفت که اگر کودک بدون برنامه تعطیلات را سپری نماید .بعد از تعطیلات فرآیند آموزش و توانبخشی او با مشکل روبه رو میگردد و برگشتن کودک و آمادگی او برای آموزش ماهها ممکن است به طول بینجامد .

1399
فروردین
5
سه‌شنبه 5 فروردين 1399
2020
March
24

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.