مطالعه جدید تأثیر منفی تعطیلی مدارس بخاطرCOVID-19 را بر کودکان مبتلا به اتیسم نشان می دهد.

مطالعه جدیدی که در Frontiers in Education منتشر شده است نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس عواقب جدی برای کودکان، به‌ویژه افراد مبتلا به اتیسم داشته است.
برای مقایسه تأثیر تعطیلی مدارس بر کودکان اتیستیک و غیر اتیستیک، محققان نظرسنجی را روی 250 والدین کودکان 4 تا 15 ساله انجام دادند. اکثر شرکت کنندگان (65٪) والدین کودکان اتیسم بودند، و 35٪ والدین کودکان بدون اتیسم بودند. همه والدین پرسشنامه‌ای درباره تجربه روان‌شناختی فرزندانشان در طول دوران کووید19 پر کردند، و والدین کودکان اتیستیک یک نظرسنجی نیز درباره استرس‌های خاص اتیسم، مانند نگرانی‌های رفتاری، اختلال در درمان و مسائل بهداشتی تکمیل کردند.
نتایج نشان داد که والدین کودکان مبتلا به اتیسم در مقایسه با والدین کودکان غیراتیسم بیش از سه برابر بیشتر تغییرات منفی را در فرزند خود گزارش کردند. والدین کودکان اتیستیک بیشتر گزارش می‌دهند که فرزندشان تحت تأثیر تغییرات روتین قرار گرفته است، در حالی که والدین کودکان بدون اتیسم بیشتر گزارش می‌دهند که فرزندشان تحت تأثیر انزوای اجتماعی قرار گرفته است.
تعطیلی مدارس همچنین منجر به افزایش برخی رفتارها در بین کودکان مبتلا به اوتیسم شد،
تحریک پذیری : (66 درصد )
پرخاشگری :(46) درصد
مسائل مربوط به اموزش دستشویی (26) درصد
در واقع، بیش از سه چهارم والدین کودکان اوتیستیک (79٪) گفتند که درمان های فرزندشان در طول همه گیری کرونا مختل شده است و بیش از نیمی (63٪) گفتند که فرزندشان از نظر رفتاری پسرفت کرده است. والدین همچنین نگران این بودند که فرزندشان آمادگی کمتری برای بازگشت به مدرسه داشته باشد، از مدرسه عقب بماند و از موقعیت های اجتماعی مجازی کنار گذاشته شود.
با این حال، در حالی که تغییرات منفی در رفتار وجود داشت، والدین کودکان مبتلا به اوتیسم گزارش دادند که فرزندان آنها در طول همه گیری نسبت به والدین کودکان غیر اوتیستیک شادتر بوده اند. کاهش تقاضاهای اجتماعی و فرصت ماندن در خانه با عزیزان می تواند به این تفاوت کمک کند.
در مجموع، این یافته ها نشان می دهد که مدارس مجازی و خدمات درمانی مجازی ممکن است برای کودکان مبتلا به اوتیسم مناسب نباشد. در حالی که محققان هنوز تاثیر طولانی مدت تعطیلی مدارس بر کودکان اوتیستیک را متوجه نشده اند، مطالعه فعلی نشان می دهد که تغییرات در روال معمول و عدم اجتماعی شدن ممکن است منجر به از دست دادن یادگیری شود که می تواند پیامدهای منفی در آینده ایجاد کند. مربیان پس از بازگشت حضوری کودکان به مدرسه، باید با ارائه فرصت‌هایی به انها برای جبران آنچه در طول یادگیری مجازی از دست داده‌اند، به این چالش‌ها رسیدگی کنند.

1400
دی
22
چهارشنبه 22 دي 1400
2022
January
12

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.