نقد فیلم شنيدن نقاشی، ديدن موسيقی

 در باره ي موزارت و نهنگ

موزارت و نهنگ داستان رابطه  است؛ رابطه ي دو نالد و ايزابل که هر دو آسپرگرند. دونالد يک گروه خود ياري کوچک را اداره مي کند که طيف گوناگوني از افراد اوتيست آنرا تشکيل داده اند؛ افرادي که خيلي بيشتر از دونالد تحت تاثير اوتيسم هستند. ايزابل عضو جديدي است که به اين گروه مي پيوندد و...
 اگرچه ممکن است موزارت و نهنگ داستان اغراق آميزي به نظر برسد اما بر اساس زندگي واقعي جري نوپورت و ماري منيل( که حالا البته مري نوپورت) نوشته و ساخته شده است. اما اينکه چرا موزارت! و چرا نهنگ! شايد بر جسته ترين نمادهاي استفاده شده براي شخصيت پردازي و يش برد داستان استفاده از اين دو عنصر بوده ؛ دست به دست هم دادن دختري در لباس موزارت و پسري در لباس نهنگ و قدم زدن اين دو در پياده رو هاي شهر در شب هالوين.
به نظر مي رسد در اين فيلم سعي نويسنده رونالد باس و کارگردان پيتر نائس، نشان دادن داستان شکل گيري يک رابطه است رابطه اي که در دل يک جمع اوتيست، مثل نهالي ترد و ظريف جوانه مي زند و بر خلاف همه ي سختي ها تا ازدواج و زندگي مشترک قد مي کشد.
برخلاف آنچه مثلاَ در مرد باراني يا مريو مکس مي بينيم  در اين فيلم اصراري براي توضح خصوصيات يک اوتيست يا آسپرگر وجود نداردوتنها با پيشرفت داستان از زبان يا کنش شخصيت ها با ويژگي هاي شخصيتي آنها آشنا مي شويم و در ادامه از ديد آنها داستان را پي مي گيريم واحتمالاَ آنچه در اين جمع مي گذرد طبيعي و عادي به نظرمان مي آيد هر چند از بيرون غير عادي جلوه کند درست مثل قدم زدن يک نهنگ در کنار موزارت يا شنيدن نقاشي، ديدن موسيقي.
1396
آذر
13
دوشنبه 13 آذر 1396
2017
December
4

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.