پنج راه برای جلوگیری از پسرفت دست خط کودکان در تابستان

حمیدرضا عرب
نوشتن یکی از پیچیده‌ترین مهارت‌هایی است که کودکان ما باید آن را بیاموزند ، ترکیبی از مهارت‌های حرکتی ظریف، برنامه‌ریزی حرکتی، مهارت‌های ادراکی، حرکتی بصری و آگاهی حسی است.
پیشرفت دانش آموزان در خوانایی دست خط و سازماندهی فضایی در طول سال تحصیلی به سختی به دست می آید . اما اغلب، پس از تابستانی مفرح و بدون کار مکتوب، دانش‌آموزان در مهارت‌های نوشتن خود دچار پسرفت می‌شوند. تلاش برای وادار کردن فرزندان به انجام تکالیف مدرسه در تعطیلات تابستانی منجر به جنگ قدرت می شود. در اینجا پنج روش سرگرم کننده برای تمرین مهارت های دست خط در تابستان آورده شده است.
یاد دادن حروف با استفاده از اشکال مختلف
از کودکتان بخواهید حروف را در شن، نمک، رنگ انگشت یا ... تمرین کند. این تجربیات حسی، نواحی بیشتری از مغز را فعال می کند و به کودک شما کمک می کند تا حروف را بهتر به خاطر بسپارد. و بسیار سرگرم کننده تر از فعالیت های خسته کننده نوشتن است.
طراحی با گچ
نوشتن با گچ یک راه ارزان و سرگرم کننده است و در عین حال به مهارت های حرکتی و قدرت مورد نیاز برای دست خط می پردازد. حتما لازم نیست کودک شما با گچ نوشتن را تمرین کند. طراحی و رنگ آمیزی به تقویت عضلات دست، بازو و شانه کمک می کند . این باعث بهبود نوشتن می شود .
بیرون بازی کن
برای دستیابی به کنترل حرکتی خوب فقط نیاز به برنامه مشخص نیست انجام حرکت های جست وخیز ، بالا رفتن از درختان، دویدن، پریدن، پرتاب کردن و شنا کردن همگی به تقویت عضلات کمک می کند .
هنر و صنایع دستی
نقاشی، مجسمه‌سازی، رنگ‌آمیزی، بافندگی یا ساخت دستبندهای دوستی - همه این فعالیت‌ها به تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت، پیروی از دستورالعمل‌های گام به گام و خلاقیت کودکان کمک می کند .
به فعالیت های سرگرم کننده ای فکر کنید که فقط به کمی نوشتن نیاز دارند. نوشتن چندین بار از روی یک متن در تعطیلات تابستانی جالب نیست. فرزند شما می‌تواند همین مهارت‌ها را با نوشتن نامه‌ای به مادربزرگ، نوشتن فهرست مواد غذایی، گذاشتن یادداشت‌هایی برای پدر، یا نوشتن فهرستی از برنامه‌های تلویزیونی یا بازی‌های ویدیویی تمرین کند.

1400
اسفند
7
شنبه 7 اسفند 1400
2022
February
26

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.